Timon Moes - 20-5-2024

Bestanden in Teams synchroniseren met computer via OneDrive

Microsoft Teams SharePoint

Bekijk onze video:

Laat bestanden in een kanaal op Microsoft Teams synchroniseren met OneDrive. Er komt een map in de verkenner op de computer van je Teams kanaal, waar je direct bestanden in kan slepen. Het is dan ook mogelijk om bestanden te openen door er twee keer op te klikken. Werk je veel met bestanden in Teams? Dan is het absoluut de moeite waard om de synchronisatie aan te zetten door te stappen in deze handleiding te volgen of de video te bekijken.

Bestanden Teams met de verkenner synchroniseren 

1

Kijk eerst of je zakelijke OneDrive is ingesteld. Dit is het geval als je rechtsonder het blauwe OneDrive-symbool ziet. Soms moet je eerst op het pijltje klikken (in dit voorbeeld links naast OneDrive) en zie je daarna pas het wolkje voor OneDrive. Zodra je hier op klikt zie je ook de naam van je organisatie bovenaan staan. 

One Drive Teken Gekozen

Blauwe OneDrive-symbool

One Drive Gekozen 657x1030

2

Open Microsoft Teams, kies een kanaal dat je wil synchroniseren en ga naar Bestanden.

Bestanden in Teams Vinden

3

Klik op Synchroniseren, soms moet je hier eerst voor op de drie puntjes klikken.

Synchroniseren in Teams

4

Je krijgt nu de volgende melding te zien op Windows.

Wordt Gesynchroniseerd

5

In verkenner zie je nu dat er een extra map is bijgekomen waaronder je Teams-kanalen staan. Elk kanaal begint met de naam van je team, erachter staat de naam van het specifieke kanaal. Het kanaal algemeen wordt vertaald naar General.

Synchronisatie Van Je Kanaal in Teams

Zou je efficiënter willen werken met Microsoft Teams met jouw team?